Veel gestelde vragen aan Taxi Xitax Groningen

.

- Home - - Taxi - - Zakelijk - - Tarieven - - Reserveren -
     

 

 

 

Taxi Xitax Groningen

Veelgestelde vragen - Klanten

Onze medewerkers hebben een lijst samengesteld van de 10 meest gestelde vragen. Hieronder kunt u een vraag aanklikken voor het verkrijgen van een passend antwoord. Mocht u een andere vraag hebben kunt u deze altijd stellen via info@xitax.nl of door te bellen met onze centrale.

1 Via welk telefoonnummer kan ik een taxi bestellen?
2 Wat kost een rit met de taxi?
3 Als ik een taxi bestel, hoelang duurt het voordat de taxi bij me is?
4 Hoeveel personen mogen er meerijden in een taxi?
5 Wat te doen wanneer ik iets in de taxi verlies?
6 Wanneer ik buiten Groningen woon, kan ik dan door een taxi van Taxi Xitax worden opgehaald en naar bijvoorbeeld, Groningen of Groningen Airport Eelde worden gebracht?
7 Mag mijn huisdier mee in de taxi?
8 Kan ik met een credit card een taxirit betalen?
9 Is het mogelijk om middels een factuur achteraf te betalen?
10 Ik heb regelmatig terugkerend vervoer nodig, is het mogelijk dit vervoer zo in te plannen dat ik niet steeds hoef te bellen?


1 Via welk telefoonnummer kan ik een taxi bestellen?
Voor het direct bestellen van een taxi of om een taxi te reserveren voor op een later tijdstip belt u met: 050 - 850 7283

Daarnaast kunt u ook online een taxi reserveren via ons reserveringsformulier.


2 Wat kost een rit met de taxi?

Elke gereserveerde taxirit wordt gereden volgens de volgende taxameter tarieven:
Ritten tot 2 km € 7,50
na 2km per km € 2,20

Voor ritten buiten Groningen kunt u een afspraak maken over de ritprijs, kijk voor voorbeelden op onze tarieven pagina. Indien u de prijs van uw bestemming wilt weten verzoeken wij u bij voorkeur deze vraag te stellen via info@xitax.nl


3 Als ik een taxi bestel, hoelang duurt het voordat de taxi bij me is?
De gemiddelde wachttijd in Groningen is ongeveer 15 minuten. Natuurlijk kan het in de spitstijden of bij drukte iets langer duren. De centralist kan u bij uw reservering hierover nader informeren.


4 Hoeveel personen mogen er meerijden in een taxi?
De meeste taxi's van Taxi Xitax Groningen zijn luxe sedans waarin buiten de chauffeur 4 personen vervoerd mogen worden.
Daarnaast heeft Taxi Xitax de beschikking over luxe taxibusjes waarin buiten de chauffeur maximaal 8 personen vervoerd mogen worden.


5 Wat te doen wanneer ik iets in de taxi verlies?
Wanneer u iets in een taxi van ons heeft verloren, kunt u dit telefonisch melden aan de taxicentrale op telefoonnummer: 050 - 850 7283


6 Wanneer ik buiten Groningen woon, kan ik dan door een taxi van Taxi Xitax worden opgehaald en naar bijvoorbeeld, Groningen of Groningen Airport Eelde worden gebracht?
Ja, Taxi Xitax Groningen haalt door heel Nederland haar klanten op om ze naar een adres in de regio te vervoeren.


7 Mag mijn huisdier mee in de taxi?
Wanneer uw huisdier meereist dient u dit te melden aan de centralist. Als u dit bij de bestelling meldt zorgt Taxi Xitax ervoor dat u een taxi met een chauffeur krijgt die uw huisdier gewoon meeneemt.


8 Kan ik met PIN of een creditcard de taxirit betalen?
Ja, wij bieden in een aantal van onze taxi's de mogelijkheid om te betalen met PIN of creditcard. Indien u hiervan gebruik wilt maken verzoeken wij u dit bij uw reservering aan te geven.


9 Is het mogelijk om middels een factuur achteraf te betalen?
Ja dit is mogelijk, hiervoor verwijzen wij u naar "rijden op rekening".


10 Ik heb regelmatig terugkerend vervoer nodig, is het mogelijk dit vervoer zo in te plannen dat ik niet steeds hoef te bellen?
Ja, u kunt met ons afspraken maken over regelmatig terugkerend vervoer zodat u niet steeds opnieuw hoeft te bellen. Wij vervoeren regelmatig personen voor een langere periode op vaste tijden. U kunt hiervoor contact opnemen met onze centrale of een Email sturen aan info@xitax.nl

 

     

Taxi Xitax - Anker 7 - 9732 HV Groningen - Tel : (050) 850 7283 - Fax: (050) 541 7390 - info@xitax.nl